Nasza oferta
Zajmujemy się terapią, diagnostyką i pomocą osobom w spektrum autyzmu. Prowadzimy treningi umiejętności społecznych dla osób z zespołem Aspergera i dzieci z ASD.
Zobacz WięcejDiagnoza
Kiedy rodzice obserwują, że rozwój dziecka przebiega w sposób nietypowy, dobrą drogą do poznania lepiej jego ścieżki rozwojowej jest podjęcie procesu diagnozy.
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Diagnoza funkcjonalna
3 do 6 rok życia
Ocena kompetencji społeczno-emocjonalnych dziecka, w tym zwłaszcza z zakresu teorii umysłu i ew. wybrane testy np. IDS-P lub Profilu Psychoedukacyjnego Schoplera
Cena: 1300 zł
3 do 6 rok życia
Ocena kompetencji społeczno-emocjonalnych dziecka, w tym zwłaszcza z zakresu teorii umysłu. Ta forma diagnozy może zostać przeprowadzona dwoma ścieżkami:
Badanie Testem IDS-P- dzieci w wieku przedszkolnym (od wieku 2;11 aż do wieku 5;11). Bada on 6 różnych sfer rozwoju dziecka: Zdolności poznawcze, Umiejętności psychomotoryczne, Kompetencje społeczno-emocjonalne, Matematyka, Język i Motywacja.
W sytuacji gdy, podejrzewa się u dziecka deficyty nie tylko w rozwoju sfery społeczno-emocjonalnej, dodatkowo występuje np. opóźniony rozwój mowy czy zespół wad genetycznych, wtedy wykonujemy diagnozę funkcjonalną w oparciu o Profil Psychoedukacyjny Schoplera. Ocenie w badaniu testem PEP-R podlega: skala zachowań i skala rozwoju.
Ostateczną decyzję o doborze narzędzia podejmuje diagnosta.Należy podkreślić, iż w każdym przypadku bierzemy pod uwagę wywiad rozwojowy z rodzicami lub opiekunami, analizujemy dokumenty dziecka, sięgamy po filmy z wcześniejszych etapów rozwoju. Jednak przede wszystkim skupiamy się na obserwacji dziecka i badaniu wybranymi narzędziami. Każda nasza diagnoza zakończona jest spotkaniem z rodzicami, podczas którego dokładnie omawiamy przebieg procesu diagnozy i kierunki dalszych oddziaływań.
Diagnoza funkcjonalna
6 do 15 rok życia
Ocena kompetencji z społeczno - emocjonalnych dziecka, w tym z zakresu teorii umysłu.
Ta forma diagnozy oprócz dwóch spotkań indywidualnych obejmuje obserwację dziecka podczas dwóch spotkań grupy diagnostycznej dla dzieci z podejrzeniem ASD/ASC
Cena: 1300 zł
Od 6 do 15 roku życia
Ocena kompetencji z społeczno - emocjonalnych dziecka, w tym z zakresu teorii umysłu, ta forma diagnozy oprócz dwóch spotkań indywidualnych obejmuje obserwację dziecka podczas dwóch spotkań grupy diagnostycznej dla dzieci z podejrzeniem ASD/ASC
Należy podkreślić, iż w każdym przypadku bierzemy pod uwagę wywiad rozwojowy z rodzicami lub opiekunami, analizujemy dokumenty dziecka, sięgamy po filmy z wcześniejszych etapów rozwoju. Jednak przede wszystkim skupiamy się na obserwacji dziecka i badaniu wybranymi narzędziami. Każda nasza diagnoza zakończona jest spotkaniem z rodzicami, podczas którego dokładnie omawiamy przebieg procesu diagnozy i kierunki dalszych oddziaływań.
Badanie protokołem ADOS-2
Od 12 miesiąca życia
Protokół ADOS-2 to wielomodułowe narzędzie do badania i oceniania objawów ze spektrum autyzmu. Ze względu na swoją konstrukcję jest przeznaczona dla dzieci od 12 mż do dorosłości.
Cena: 1300 zł
Od 12 miesiąca życia
Protokół ADOS-2 to wielomodułowe narzędzie do badania i oceniania objawów ze spektrum autyzmu. Ze względu na swoją konstrukcję jest przeznaczona dla dzieci od 12 mż do dorosłości.
Należy podkreślić, iż w każdym przypadku bierzemy pod uwagę wywiad rozwojowy z rodzicami lub opiekunami, analizujemy dokumenty dziecka, sięgamy po filmy z wcześniejszych etapów rozwoju. Jednak przede wszystkim skupiamy się na obserwacji dziecka i badaniu wybranymi narzędziami. Każda nasza diagnoza zakończona jest spotkaniem z rodzicami, podczas którego dokładnie omawiamy przebieg procesu diagnozy i kierunki dalszych oddziaływań.
Terapia
Oferujemy szeroki zakres terapii, dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka i rodziny.
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Terapia indywidualna dla dzieci
2 do 14 rok życia
Program terapii indywidualnej w naszym ośrodku odpowiada na potrzeby rozwojowe dziecka.
Jednakże podczas planowania terapii sięgamy do wiedzy z zakresu neuropsychologii, Pozytywnej Dyscypliny, nurtu Self-reg i innych koncepcji, mających odzwierciedlenie w badaniach naukowych, opartych na dowodach.
Cena: od 120-160 zł/h, zależne od ilości godzin w tygodniu
Terapia indywidualna dla dzieci z mutyzmem
Od 3 roku życia
Mutyzm wybiórczy to zaburzenie lękowe. Dziecko z mutyzmem mówi płynnie i swobodnie w pewnych sytuacjach, gdzie czuje się bezpiecznie, np. w domu, a milczy lub mówi cicho albo tylko pojedyncze słowa w innych sytuacjach społecznych, w których odczuwa lęk. Dziecko chce mówić, jednak nie umie pokonać lęku, który powoduje silne, fizyczne objawy.
Cena: 160zł/h. Sesje wyjazdowe wyceniane są indywidualnie
Mutyzm wybiórczy to zaburzenie lękowe (rodzaj fobii). Dziecko z mutyzmem mówi płynnie i swobodnie w pewnych sytuacjach, gdzie czuje się bezpiecznie, np. w domu, a milczy lub mówi cicho albo tylko pojedyncze słowa w innych sytuacjach społecznych, w których odczuwa lęk, np. w placówkach edukacyjnych lub innych miejscach publicznych. Dziecko chce mówić, jednak nie umie pokonać lęku, który powoduje silne, fizyczne objawy (kołatanie serca, pocenie się, brak tchu, drżenie rąk czy podbródka, napięciowe przełykanie śliny, sztywnienie całego ciała).
Praca z dzieckiem z mutyzmem to przeprowadzenie go krok po kroku przez sytuacje przez nie postrzegane jako zagrażające (powodujące lęk), w taki sposób, aby lęk był możliwy do zniesienia. Metoda małych kroków (sliding-in), która osadzona jest w nurcie behawioralnym, wykorzystuje techniki wygaszania bodźca lękowego i stopniowej ekspozycji oraz desentyzacji (odczulania), które są dobrze przebadanymi i skutecznymi strategiami terapeutycznymi.
Psychoterapia dzieci i nastolatków, szczególnie z grupy ASD/ASC
Psychoterapia bazująca na poczuciu bezpieczeństwa, pozwalająca młodym osobom z ASD/C doświadczać siebie, poszerzać swój kontekst w sposób zgodny z ich światopoglądem, podejmować próby indywiduacji i separacji.
Cena: 180zł/h
Psychoterapia nastolatków
Bazując na relacji terapeutycznej, poczuciu bezpieczeństwa pozwalam młodym osobom z ASD/C doświadczać siebie, poszerzać swój kontekst w sposób zgodny z ich światopoglądem, podejmować próby indywiduacji i separacji.
Pracuję z osobami doświadczającymi dodatkowo obniżenia nastroju, lęku w tym także społecznego, zaburzeń z grupy OCD. Terapia ACT, z której zasobów korzystam, mówi że terapeuta płynie w tej samej łódce ze swoim pacjentem i jest dla niego (jedynie i aż) punktem odniesienia.
Zapraszam do podróży :)
Konsultacje i Szkolenia
Prowadzimy konsultacje i szkolenia zarówno dla rodziców jaki nauczycieli chcących lepiej zrozumieć dzieci z zespołem aspergera i spektrum autyzmu
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Aby zobaczyć dostępne opcje przesuwaj karty, aby zobaczyć szczegóły naciśnij tytuł karty
Konsultacje dla rodziców
Spotkania indywidualne
Prowadzimy konsultacje dla rodziców dzieci z ASD/ASC, którzy potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Pomagamy tworzyć kontrakty i pokazujemy metody ułatwiające dzieciom w spektrum autyzmu funkcjonowanie w domu i w szkole.
Cena: 300 zł
Szkolenia
Wsparcie dla szkół
Przeprowadzamy szkolenia dla nauczycieli i szkół, którym zależy na lepszym zrozumieniu swoich uczniów będących w spektrum autyzmu, chcących ułatwić im funkcjonowanie w szkole oraz polepszyć ich relacje z rówieśnikami.
kwota zależna od czasu i ilości osób szkolonych
Konsultacje dla nauczycieli
Wsparcie dla szkół
Prowadzimy konsultacje dla szkół oraz nauczycieli, by lepiej wspierać młodych ludzi z ASD/ASC w ich środowisku szkolnym
Cena: 800 zł